zaterdag 28 mei 2016

Congrats

Bij deze foto en dit kaartje hoort een verhaal. Vorig jaar na het overlijden van mijn moeder is mijn ouderlijk huis verkocht. Het moest worden leeggehaald en de spullen verdeeld. Dat ging allemaal zonder problemen. Maar er was één ding dat mijn broer en ik per se allebei wilden hebben: de puntenslijper van mijn vader. We hebben toen afgesproken die puntenslijper 'te delen'. Mijn broer is in mei jarig en ik in december. Daar zit precies een half jaar tussen. En nu geven we elkaar die puntenslijper met onze verjaardagen cadeau. Donderdag was mijn broer jarig en zijn we uit eten geweest. De puntenslijper ging mee. Ingepakt en voorzien van een kaartje. Met in het shakergedeelte puntenslijpsel. Puntenslijpsel van 'onze' puntenslijper.

22 opmerkingen:

  1. Wat een bijzonder verhaal. Jullie hebben een goede oplossing bedacht voor die puntenslijper! Inventief om puntenslijpsel in het shakergedeelte te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ontroerend mooi, dan heb jij zeker een heel goede band met je broer. Het kaartje is leuk!
    Je had gisteren inderdaad al gereageerd op de ☆ pyama maar ik was vergeten te publiceren. Nu heb ik 2 leuke reacties van je!
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi verhaal en wat fijn dat jullie op deze manier een oplossing hebben gevonden. Fantastisch dat je het slijpsel als schudmateriaal hebt gebruikt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel bijzonder, zowel je verhaal als het shakergedeelte van je kaartje: mooi! Fijn weeekend, geniet!
    grtz.Colien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. hij ziet er dan ook geweldig uit, zo'n maken ze er niet meer, nu is het alleen maar rommel =)
    leuk verwerkt in je kaart !
    grtjs,martina
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Schitterend verhaal Ellen en een inventieve oplossing.
    Wat gaaf dat slijpafval in de shakerkaart.... ook erg inventief ;).
    Fijn weekeinde!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat mooi hoe jullie dat opgelost hebben, je hoort wel eens anders! En ook erg leuk hoe je slijpsel in je kaart hebt verwerkt, passender kan niet! Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh Ellen wat mooi ! En wat fijn dat jullie om zoiets het meest geven !
    Groetjes
    Margo

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dit is een geweldig verhaal! En ik kan het me helemaal voorstellen dat jullie er allebei herinneringen aan hebben en dus het allebei wel wilden hebben. Je kaart is een dikke vette knipoog en met je verhaal een heel liefdevol kaartje!
    Hoe was de reactie van je broer?
    Groetjes,
    GerJanne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dit is een ontroerend mooie oplossing! In hoeveel families zou zoiets reden zijn voor grote ruzies. Jullie lossen het gewoon zo op! Geweldig! En leuk, dat slijpsel als shakervulling te gebruiken! Echt recycling!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Jullie puntenslijper is om te koesteren, en te denken aan de mooie en dierbare herinneringen! En samen delen is dan helemaal geweldig. Je kaartje erbij is enig, dat puntenslijpsel is zo goed bedacht! Fijn weekend, wij zijn ook volop in de tuin bezig, stoeien met onkruid...dan vond ik vorig weekend leuker... Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooi en lief initiatief! En je kaartje met in het schudgedeelte puntenslijpsel, geweldig bedacht Ellen :D

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een geweldig idee voor het 'verdelen' van dierbare spullen! De puntenslijper is nu nog bijzonderder. Wie weet gaat de volgende generatie wel door met jullie traditie. Je kaartje erbij is super leuk gevonden en je potloden zijn nu allemaal scherp natuurlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een goed idee om hem te delen! En zo leuk die kaart van jou met het puntenslijpsel in het shakergedeelte!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een heel mooi verhaal en een heel toepasselijke kaart, een topidee!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat tof gedaan,zeg!! Super origineel :)
    Mooi verhaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een grandioos idee Ellen...heel leuk verhaal met een dierbare puntenslijper als inzet...heel mooi opgelost zo....en je shakerkaartje met puntenslijpsel past daar zooooo perfect bij...
    Heel KNAP gedaan!!!

    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  18. nog gefeliciteerd met je broer!
    en wat hebben jullie dit fijn opgelost! mooie kaart, zo leuk bedacht!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat goed maar vooral mooi opgelost. Het is ontroerend om te lezen dat jullie met deze geweldige oplossng zijn gekomen. En je kaartje is gaaf!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een mooie oplossing voor het delen van deze bijzondere puntenslijper" daar kan zo'n moderne toch niet tegenop.
    Grappig dat je het slijpsel in je kaart verwerkt hebt.
    Groeten, Aartje

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Oh, wat een super idee, Ellen, om de puntenslijpsels te gebruiken als shakergedeelte!!! Mooie oplossing zo met je broer (=
    Wij hebben hier een soortgelijke puntenslijper van mijn ouders in de kast staan. Hij ruikt zo lekker, echt een jeugdsentiment voor mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Geweldig om dat zo te doen! Wat een mooi verhaal en wat een leuk kaartje! Mijn vader heeft precies zo'n puntenslijper!
    Het gaat om de herinnering achter iets!

    BeantwoordenVerwijderen